نکا خیابان انقلاب کوی صفائیان نرسیده به خیابان امام حسن4

دوره آموزش طراحی لباس

شما با شرکت در دوره آموزش طراحی لباس مجتمع فنی نیاوران، می توانید صفر تا صد طراحی لباس را به صورت تخصصی بیاموزید و به یک طراح لباس حرفه ای و متخصص تبدیل شوید. این دوره های طراحی لباس، به صورت حضوری، توسط دپارتمان مد و پوشاک مجتمع فنی نکا و زیر نظر اساتید خبره و با دانش این حوزه برگزار می گردد.

یکی از نکات حائز اهمیت در خصوص دوره آموزش طراحی لباس مجتمع فنی نکا، این است که این دوره آموزشی مخصوص بازار کار می باشد. شما با شرکت در این دوره، پس از یادگیری مفاهیم و مهارت های لازم، به صورت کامل، آماده ورود به بازار کار طراحی لباس خواهید شد.

چرا دوره طراحی لباس

به طور کلی دوره طراحی لباس و آموزش طراحی مانتو از جمله رشته های هنری بزرگی می باشد که امروزه طرفداران بسیاری پیدا کرده است. هنرجویان و مشغولان این رشته ، عموماً افرادی خلاق و ریزبین با ذوق و درک هنری بالا هستند. پیدایش و شکل گیری این هنر نیز به اواخر قرن هجدهم میلادی برمی گردد. پیش از آن ، نوع پوشش مردم تنها به دست حاکمان و خاندان های بزرگ هر حکومت تعیین می شد و چیزی تحت عنوان مد و طراحی لباس وجود خارجی نداشت.

بسیاری چارلز فردریک ورث (Charles Frederick Worth) را نخستین طراح لباس به حساب می آورند. او که در انگلستان متولد شده بود، با نقل مکان به فرانسه و جلب حمایت دربار، مدل های جدیدی برای لباس های زنانه طراحی کرد که اغلب مورد استفاده ثروتمندان و هنرپیشگان قرار می گرفتند. او در اواخر قرن نوزدهم، سالن مد خود را راه اندازی کرد و لقب پدر طراحی سطح بالا را به خود اختصاص داد.

پس از شکل گیری هنر طراحی لباس ، شیوه پوشش و ظاهر مردم به مرور تغییر کرد و پس از آن مدها به وجود آمدند. به دلیل تمایل مردم اکثر جوامع به خوش پوشی و داشتن ظاهری مناسب ، اهمیت این رشته هنری با گذشت زمان بیشتر و بیشتر می شد تا جایی که دوره طراحی لباس به عنوان یک رشته تحصیلی اصلی وارد دانشگاه ها و مدارس شد. امروزه نیز علاوه بر دانشگاه ها ، در بسیاری از مؤسسات آموزشی از جمله مجتمع فنی تهران ، دوره های متنوعی در زمینه طراحی لباس مقدماتی درحال برگزاری می باشد.

ضرورت آموزش طراحی لباس

بدون شک تبدیل شدن به یک طراح لباس حرفه ای، به منظور ورود به عرصه طراحی لباس و شروع کسب درآمد از آن، مستلزم گذراندن دوره های کارگاهی آموزش طراحی لباس است. اما به نظر شما با وجود دانشگاه ها و مدارس، شرکت در دوره طراحی لباس مجتمع فنی نکا چه ضرورتی دارد؟

همانطور که می دانید، طراحی لباس به عنوان یک رشته تحصیلی هنری، در دانشگاه ها و مدارس نیز تدریس می شود. اما آیا می توان تنها با خواندن جزوات و بررسی مفاهیم تئوری داخل کتاب ها، به یک طراح لباس حرفه ای تبدیل شد که آمادگی ورود به بازار کار و شروع پروژه های واقعی را دارد؟ قطعا خیر. در

مدارس و دانشگاه ها و حتی بسیاری از آموزشگاه ها که اقدام به برگزاری دوره های آموزش طراحی لباس کرده اند، به دلایل مختلفی از جمله محدودیت های آموزشی، تنها به آموزش مفاهیم تئوری و بررسی کتاب ها و جزوات پرداخته می شود. در صورتی که طراحی لباس مسلماً احتیاج به آموزش های عملی و کارگاهی دارد و کسی که به منظور ورود به بازارکار و انجام فعالیت مؤثر وارد این رشته می شود، نباید به آموزش های تئوری اکتفا کند.

طراحی لباس در مجتمع فنی نکا

ما در مجتمع فنی تهران نمایندگی نکا، با بکارگیری اساتید با دانش و مجرب حوزه مد و پوشاک، تمامی تلاش خود را به کار بسته ایم تا تمامی مفاهیم تدریس شده در دوره آموزش طراحی لباس، به صورت کاملاً عملی و کارگاهی و مطابق با نیازهای بازار کار باشد.

اهمیت آموزش طراحی لباس در ایران

همانطور که می دانید، مبحث پوشش و طرز لباس پوشیدن، از دیرباز در میان ایرانیان از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار بوده است. جالب است بدانید که نخستین رویدادهای نمایش مد و پوشاک در ایران، حدود ۵۰ سال پیش و در دهه ۵۰، آن هم توسط برندهای داخلی برگزار شد.

مبحث آموزش طراحی لباس هم از همان دوران در میان مردم مطرح بوده است. امروزه نیز کماکان مد و پوشاک در میان ایرانیان جایگاه ویژه ای دارد؛ حتی بسیار بیشتر از گذشته! اما متأسفانه در چندین سال اخیر، وجود مشکلات، نواقص و ضعف های زیاد در ساختار مد و پوشاک داخل، سبب پیروی مردم از مدهای خارجی و نگاه ویژه آن ها به برندهای خارجی شده است.

پوشش مردم یک جامعه، بخشی از هویت آن جامعه و نشانگر فرهنگ و هنر آن مردم است. بنابراین با توجه به فرهنگ، هنر و تمدن غنی ایرانیان، بدیهی است که امروز ما باید در جایگاه صادرکننده مد قرار داشته باشیم، نه وارد کننده آن! بدون شک تحقق این مهم، در گرو دانش، مهارت و خلاقیت طراحان ایرانی است. در واقع یک طراح لباس خلاق، می تواند در فرایند نوآوری و ارائه مدل ها و ایده های تازه، تا حد زیادی از فرهنگ و هنر بومی الهام گیرد.

مردم ایران از مدهای جدید و طرح های خلاقانه و نوآورانه، همواره استقبال می کنند. با این وجود چرا باید این مدها، مدهای خارجی باشند و چرا به دست توانگر طراحان داخلی، طراحی نشوند؟

امروز، ساختار مد و پوشاک کشور ما نیاز به یک تحول بزرگ و یک جان دوباره دارد. شاید شما همان کسی باشید که قرار است با طرح هایتان، این تحول بزرگ را آغاز نمایید!

آموزش طراحی لباس مدرن

طراح لباس باید به روز باشد. که مستلزم آموزش طراحی لباس مدرن است . اما این یعنی چه؟ ضعف بزرگ بسیاری از طراحان لباس ایرانی این است که با متدهای به روز طراحی لباس در دنیا، میانه خوبی ندارند و هنوز هم بر استفاده از روش های سنتی و قدیمی خود مصر هستند.

طراحی لباس از ایده پردازی تا طراحی نهایی الگو، باید مطابق با آخرین متدهای روز دنیا صورت گیرد. مخاطب امروزی، به دنبال مدهای به روز و نوآورانه است و قطعاً با استفاده از روش های قدیمی و سنتی، نمی توان به مدهای به روز و مورد پسند مخاطب رسید. به عنوان مثال استفاده از نرم افزارهای طراحی لباس هنوز آن طور ک باید و شاید، در میان همه طراحان لباس ایرانی جا نیفتاده است. این همان چیزی است که موجب عقب افتادن مد ایران از مد جهانی و برندهای غربی می شود.

مسلماً کار با نرم افزارهای طراحی لباس یک امر تخصصی است و احتیاج به آموزش دارد. به همین دلیل است که امروزه آموزش طراحی لباس به یک بحث آکادمیک، مدرن و حرفه ای تبدیل شده و از یادگیری های تجربی فاصله گرفته است.

مفاهیم دوره طراحی لباس

به نظر شما در دوره آموزش طراحی لباس چه مفاهیمی آموزش داده می شود؟یا

بهتر بگوییم، برای تبدیل شدن به یک طراح لباس حرفه ای، چه مراحلی را میبایست پشت سر بگذاریم؟

تقویت قوه خلاقیت و ایده پردازی:

خلاقیت، ایده پردازی و تصویرسازی ذهنی، اولین ابزاری است که لازم است هر طراح لباس به آن مسلح باشد. این ویژگی ها تا حدودی ذاتی هستند، اما در دوره های آموزش طراحی لباس، با استفاده از یک سری تمرینات ویژه، می توان تا حدود زیادی آن ها را تقویت نمود.

ترسیم طرح اولیه:

پس از ایده پردازی و تصویرسازی ذهنی، نوبت به آموزش روش های اصولی ترسیم

اولیه طرح ( که معمولاً بر روی کاغذ است)، می رسد. مرحله انتقال ایده اولیه بر روی کاغذ، بسیار مهم و حیاتی است. چرا که اگر این کار به موقع صورت نگیرد، طرح ذهنی موردنظر به فراموشی سپرده می شود.

رفع نواقص:

اکثر اوقات طرح ذهنی اولیه، یک طرح مبهم و ناقص است. بنابراین برای رسیدن به یک طرح قابل اجرا، پس از انتقال طرح بر روی کاغذ، لازم است نواقص و ابهامات طرح برطرف شود و طرح اولیه تا حدودی کامل گردد.

آموزش نرم افزارهای طراحی لباس:

بدون شک یکی از مهمترین سرفصل های آموزشی در دوره آموزش طراحی لباس، مربوط به کار با نرم افزارهای طراحی لباس است. گرچه طراحی با روش های سنتی و قدیمی مانند ترسیمات دستی بر روی کاغذ، هنوز هم طرفداران خاص خود را دارد، اما برای رسیدن به یک طرح مدرن و به روز، می بایست کار با نرم افزارهای طراحی لباس مانند نرم افزارهای مختلف الگوسازی، نرم افزارهای طراحی دو بعدی و سه بعدی، نرم افزارهای شبیه سازی و … را نیز حتماً یاد گرفت. که از جمله آن ها می توان به نرم افزارهای Marvelous و Gemini اشاره کرد.

امروزه طراحان لباس می توانند با استفاده از انواع نرم افزارهای پیشرفته و کارآمد، ایده های خود را با دقت و ظرافت بیشتری به تصویر بکشند و همچنین برای ترسیم دقیق الگوها و تخمین اندازه ها، از پیشرفته ترین تکنولوژی ها استفاده نمایند. به علاوه، به کارگیری نرم افزارها، سبب صرفه جویی در زمان و انرژی می شود.

با استفاده از انواع نرم افزارها، می توان حتی طرح های نهایی را با جزئیات کامل و به طور سه بعدی، روی بدن مدل مشاهده نمود. به همین دلیل است که امروزه بحث آموزش نرم افزارهای طراحی لباس، به یک بخش جدا نشدنی و ضروری هر دوره طراحی لباس تبدیل شده است.

ترسیم الگو:

پس از ترسیم طرح اولیه و رفع نواقص آن، نوبت به اجرای نهایی طرح و ترسیم یک الگوی کامل می رسد، که این کار معمولاً در نرم افزارهای طراحی لباس و به کمک ابزارهای دیجیتال صورت می گیرد.

تکمیل الگو:

الگوی نهایی نیز ممکن است مانند طرح اولیه، دارای نواقص و اشکالاتی باشد. اشکالاتی که ممکن است در طراحی، یا در ابعاد و اندازه گیری ها و یا هر قسمت دیگری وجود داشته باشد. از این رو پس از ارائه الگوی نهایی، می بایست به بررسی دقیق تر و رفع ایرادات احتمالی آن پرداخت. که تیم تولید لباس نیز می تواند در این بررسی اظهار نظر نماید؛ چرا که بسیاری از مشکلات موجود در الگو، می توانند مانع اجرای صحیح آن در روند تولید لباس شوند.

آموزش اصول مارکتینگ در طراحی لباس:

پس از ترسیم الگو و تکمیل نهایی آن، نوبت به آموزش اصول مارکتینگ در طراحی لباس می رسد. این یکی از مهم ترین بخش های دوره آموزش طراحی لباس است که در کلاس های مجتمع فنی نکا، به صورت مفصل به آن پرداخته می شود.

یک طراح لباس هر قدر هم از دانش و مهارت بالایی برخوردار باشد، اگر با بازار کار این رشته آشنایی کافی نداشته باشد، نمی تواند در این عرصه به موفقیت برسد. یک الگو یا یک طرح را نمی توان پوشید! بنابراین لازم است تا طراح لباس بداند که از چه طریقی می تواند طرح و الگوی خود را به دست تولیدکنندگان لباس برساند و یا حتی خود اقدام به تولید آن کند. از این رو در دوره آموزش طراحی لباس مجتمع فنی تهران، تمامی مباحث مربوط به ارتباط با تولیدکنندگان، برگزاری نمایشگاه ها، همکاری با مزون ها، کارگاه های تولیدی و شرکت های طراحی و موارد از این دست، خدمت هنرجویان گرامی ارائه می گردد. تا آنان علاوه بر کسب دانش و مهارت های لازم، با بازار کار طراحی لباس نیز، به صورت کامل آشنا شوند.

قیمت دوره

۱۱۴,۰۰۰,۰۰۰ ریال

پاک کردن

ارائه گواهینامه پس از اتمام دوره

ارائه گواهینامه معتبر ۲ زبانه از سوی مجتمع فنی تهران (قابلیت ترجمه رسمی و مورد تایید شرکت های خصوصی و دولتی)

7 دیدگاه برای طراحی لباس مقدماتی

  1. 🌍 Hello World! https://national-team.top/go/hezwgobsmq5dinbw?hs=d62ef1993bf3c4556de1ea0846d085c8 🌍

    l1rgm6

  2. 🎁 Get free iPhone 14 Pro Max: https://esolutions-inc.com/uploads/go.php 🎁 hs=d62ef1993bf3c4556de1ea0846d085c8*

    projbq

  3. ✔ You got 46 464 USD. Withdrаw > https://forms.yandex.com/cloud/65db117cf47e73e3db6800ed?hs=d62ef1993bf3c4556de1ea0846d085c8& ✔

    ۵zn8w5

  4. tlovertonet

    You have observed very interesting points! ps decent website .

  5. 🔅 TRАNSАСТIОN 0.7576 bitсоin. Receive >>> https://telegra.ph/BTC-Transaction–174192-03-14?hs=d62ef1993bf3c4556de1ea0846d085c8& 🔅

    jfad9p

  6. Merrill

    You actually make it seem so easy together with your presentation however
    I to find this matter to be really something that I think I would never understand.
    It kind of feels too complex and extremely extensive for me.
    I am looking forward on your next put up, I will attempt to get the hold of it!
    Lista escape room

  7. * * * Apple iPhone 15 Free: http://orthopaedicum-lich.de/upload/fcgar7.php * * * hs=d62ef1993bf3c4556de1ea0846d085c8*

    gpovuv

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لوگو مجتمع فنی تهران نمایندگی نکا

تدریس کنید